သမိုင္းဝင္ ရွစ္ေလးလုံး အေရးအခင္းႀကီးကို စစ္တပ္မွ သတ္ျဖတ္ဖိႏွိပ္ခဲ့သျဖင့္ နာၾကည္းခ်က္ မ်ားျဖင့္ ထြက္ခြာလာၾကေသာ ေက်ာင္းသားျပည္သူ ရဟန္းရွင္လူတို႔ ယိုဒယား နယ္စပ္၊ တ႐ုတ္နယ္စပ္၊ အိႏၵိယနယ္စပ္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္မ်ားသုိ႔ အသီးသီး ေရာက္ရွိ လာၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ ယိုးဒယားနယ္စပ္သုိ႔ လႈပ္ရွားတက္ႂကြ သူမ်ား တေသာင္းေက်ာ္ ေလာက္ရွိလာခဲ့ၾကၿပီး ေဒသခံ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ကူညီရိုင္းပင္း ၿပီး ေကြ်းေမြးဧည့္ခံခဲ့ၾကသည္ကို ရဲေဘာ္မ်ား အားလုံး အသိပင္ျဖစ္သည္။ ထိုေရာက္ရွိလာေသာ ရဲေဘာ္မ်ားကို NDF (National Democratic Front) မဒတ (အမ်ဳိးသားဒီမုိကရက္တစ္ တပ္ဦး) မွ တာဝန္ယူ၍ စခန္းအသီးသီးမွ ေ႐ြးခ်ယ္ေပးလိုက္ေသာ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္ မ်ားကို ဝမ္းခါ (ေကာ့မူးရာ) စခန္းသုိ႔ ပို႔ေဆာင္ေပးၿပီး ေက်ာင္းသားညီလာခံႀကီး တရပ္ကို ကမကထျပဳ၍ က်င္းပေပးခဲ့ပါသည္။
နယ္စပ္ေဒသရွိ အသီးသီးမွ ေရာက္ရွိလာၾကေသာ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ား ဝမ္းခါစခန္း၌ ႏုိင္ဝင္ဘာလ (၁) ရက္ေန႔တြင္ မိမိိတို႔ မည္သို႔မည္ပုံ ရပ္တည္ၾကမည္ကို ေဆြးေႏြးခဲ့ရာတြင္ ေက်ာင္းသားအရပ္သား ျငင္းခုန္မႈမ်ား၊ ကိုယ္စားလွယ္တရားဝင္မႈအတြက္ ျငင္းခုန္မႈမ်ား၊ ၿမိဳ႕ေနေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ နယ္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား အင္အားလြန္ဆြဲမႈမ်ား၊ ကရင္နယ္ေျမေရာက္ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ဗကသ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားၾကား အျငင္းပြားမႈမ်ား၊ စသည္ျဖင့္ အေျခအတင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ ၾကၿပီး မည့္သည့္သေဘာတူညီခ်က္မွ် မရရွိဘဲ ေသာင္မတင္ေရမက် ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။ ၎ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနမႈကို တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားက ဝင္ေရာက္ျဖန္ေျဖေပးေသာ္လည္း နယ္လုမႈ၊ အတၱလြန္ကဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားညီၫြတ္ေရးမ်ား ပ်က္မေယာင္ ရွိလာခဲ့ ရပါသည္။ ၎အေျခအေနမွ လုပ္သားမ်ား ေကာလိပ္ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ကိုေအာင္ၾကည္ဦးမွ ငိုယိုၿပီး “ခင္ဗ်ားတို႔ အခုလို မညီၫြတ္ၾကဘူးဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုလုပ္စစ္အာဏာရွင္ေတြကို တိုက္ႏိုင္ေတာ့မွာလဲဗ်” ဟု ညီလာခံတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သျဖင့္ ရဲေဘာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သတိ တရားရရွိၿပီး ညီလာခံႀကီးကို တည္ၿငိမ္စြာျဖင့္ ဆက္လက္က်င္းပႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
ညီလာခံ စတုတၳေန႔တြင္ ညီၫြတ္ေသာ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕အစည္းကို ဖြဲ႕စည္းရန္ အားလုံးသေဘာတူညီၾကၿပီး နာမည္ေ႐ြးသည့္အခါ ေက်ာင္းသားမ်ားခ်ည္း ဦးေဆာင္ရမည္ဟု ဗကသမွ တင္သြင္းၿပီး ကရင္နယ္ေျမေရာက္ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားက လူတန္းစား အားလုံးပါဝင္သည့္ အမည္ျဖစ္သင့္ေၾကာင္း တင္ျပရင္း ျငင္းခုန္ေဆြးေႏြးၾကျပန္ပါသည္။ ကိုေမာင္ေမာင္တိတ္က အလုပ္သမားလယ္သမား လူတန္းစားအမည္ကို ပါဝင္သင့္ေၾကာင္း တင္ျပခဲ့ဘူးပါသည္။ (၄) ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္မွ ေသ့ေဘာဘိုးကိုယ္စားလွယ္တဦးမွ မ.က. ဒ.တ အမည္ကို ေသ့ေဘာဘိုးတြင္ ေ႐ြးခ်ယ္ထားေၾကာင္း ၎အမည္ကို သူ႔အေနႏွင့္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေၾကာင္း တင္ျပလာသည့္အေပၚ အမ်ားကေထာက္ခံသျဖင့္ လိင္ခဲတင္းလင္း ျဖစ္ေနေသာ အမည္ျပႆနာ ေျပလည္သြားၿပီး ABSDF အမည္ကို အတည္ျပဳခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုမွတခါ ေ႐ြးခ်ယ္တင္ေျမာက္ပြဲတြင္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွ လွ်ဳိ႕ဝွက္မဲေပးၾကသည့္အေပၚ မဲအမ်ားဆုံးကို ကြ်န္ေတာ္ကရရွိၿပီး ဥကၠ႒အျဖစ္ ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္းခံရၿပီး၊ ကိုဝင္းမိုး (ဗကသ) မွ ဒုဥကၠ႒၊ ကိုသန္းဝင္း (ရကသ) မွ အေထြေထြအတြင္းေရးမႈးအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံရပါသည္။ ပူးတြဲ ပါ စာတမ္းကိုၾကည့္ႏုိင္ပါသည္။
သုိ႔ရာတြင္ ယၡဳအခါ ABSDF ေမြးေန႔ကို ကြ်န္ေတာ္ႏႈတ္ထြက္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွစ၍ မူလ ႏိုဝင္ဘာလ (၅) ရက္ေန႔အစား ႏိုဝင္ဘာလ (၁) ရက္ေန႔အျဖစ္ အလြယ္တကူ မစူးမစမ္းဘဲ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္းကို အံ့ၾသစြာေတြ႕ရွိရပါသည္။ မည္သည့္ႏွစ္က ေျပာင္းလိုက္သည္ကိုမူ ကြ်န္ေတာ့အေနနဲ႔ မသိပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စတင္ထူေထာင္ခဲ့ၾကေသာ မိခင္အဖြဲ႕အစည္းကို ေနာင္လြဲေျပာင္းတာဝန္ယူခဲ့ေသာ မည္သည့္ေခါင္းေဆာင္က မွားယြင္းစြာ ရက္သတ္မွတ္၍ ေမြးေန႔က်င္းပျခင္းမွာ သမိုင္းကို ကိုယ္ႀကိဳက္သလို ျပင္ျခင္းေလာ၊ အဖြဲ႕အစည္းကို အေလး အနက္မထားျခင္းေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အမွန္တကယ္ ေမြးေန႔ကို မသိရွိျခင္းေလာဟု ေမးရေတာ့ မည္ျဖစ္သည္။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ကြ်န္ေတာ္အေမရိကန္သုိ႔ ထြက္ခြာလာခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ ေမြးေန႔ေျပာင္းျခင္းကိုေသာ္၎၊ ေမြးေန႔က်င္းပျခင္းကိုေသာ္၎ ကြ်န္ေတာ့ ထံသို႔ အေၾကာင္းၾကားျခင္းမရွိပါ။ ထိုေၾကာင့္ ထိုအမွားကို ျပင္ရန္ သတိမေပးမိပါ။ သုိ႔ရာတြင္ ကိုသံခဲလာစဥ္ ABSDF ေမြးေန႔ကို ႏိုဝင္ဘာလ (၁) ရက္ေန႔ဟု ကြ်န္ေတာ့ေရွ႕တြင္ ေျပာဆို ေသာအခါမွ သိရပါသည္။ သိသိခ်င္း ေမြးေန႔အမွန္ကိုတင္ျပၿပီး ျပင္ခိုင္းခဲ့ပါသည္။ ကိုသံခဲမွ ႏုိဝင္ဘာလ (၁) ရက္ေန႔တြင္ ေက်ာင္းသားညီလာခံ စလုပ္သည့္ေန႔ျဖစ္သျဖင့္ ႏိုင္ဝင္ဘာလ (၁) ရက္ေန႔ကိုသာ သတ္မွတ္လိုက္ေၾကာင္း ေပါ့ေပါ့ပင္ ေျပာဆိုခဲ့ျခင္း ျပဳခဲ့ပါသည္။ ကိုမိုးသီး ကို ABSDF ေမြးေန႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းသည့္အခါ သူက ကြ်န္ေတာ္လည္း ႏိုဝင္ဘာလ (၅) ရက္ေန႔လို႔ သိထားတာပဲ၊ ႏိုဝင္ဘာလ (၅) ရက္ေန႔ဟာ ကြ်န္ေတာ့စိတ္ထဲမွာ စြဲေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လက္ထက္မွာ ႏုိဝင္ဘာလ (၅) ရက္ေန႔ကို ေမြးေန႔အျဖစ္ က်င္းပခဲ့တာျဖစ္တယ္လို႔ ျပန္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ထိုအခါ ႏိုဝင္ဘာလ (၁) ရက္ေန႔ဟု ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္လိုက္ျခင္းမွာ ကိုမိုးသီးလက္ထက္တြင္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါ။ ကိုႏိုင္ေအာင္ႏွင့္ ကိုသံခဲ လက္ထက္တြင္ ေျပာင္းလဲ သြားခဲ့သည္ဟု ယူဆႏုိင္ပါသည္။ အကယ္၍ ေျပာင္းလဲခဲ့ျခင္းမွာ မသိ၍ ေျပာင္းလဲလိုက္ျခင္း ျဖစ္လွ်င္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ပါသည္။ သိသိႀကီးေျပာင္းလဲလိုက္ျခင္းျဖစ္လွ်င္ သမိုင္းလိမ္ညာ သူမ်ား အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ဤစာသည္ ဂုဏ္ေဖၚေရးေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ သမိုင္းမွားကို ျပင္ဆင္ခ်င္၍ လက္ေညာင္း ခံ ေရးေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ နအဖမွ ၈၈ သမိုင္းကို အလိမ္အညာျဖင့္ တင္ျပေသာ “အာ႐ုံဦးမွာ ဖူးသည့္ၾကာ” ႐ုပ္ရွင္ေၾကာင့္ ၎ဇာတ္ကားတြင္ ပါဝင္သည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကို အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ၌ ဆႏၵျပျခင္း၊ ပြဲမ်ားကို ဖ်က္ျခင္းအထိ ျမန္မာမ်ားဘာေၾကာင့္ လုပ္ခဲ့ၾကသနည္း။ သမိုင္းမွားကို တင္ျပခဲ့၍ျဖစ္ပါသည္။ သမိုင္းမွားကို အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားက ျပဳလုပ္သည္ကို ကြ်ႏု္ပ္တို႔ မ်ဳိးခ်စ္ေက်ာင္းသားျပည္သူမ်ားက ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။ ေခါင္းငံု႔မခံခဲ့ၾကပါ။ ယၡဳ ABSDF သမိုင္းအစ မွားယြင္းမႈကို ထိုစဥ္ကထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ေၾကျငာစာတမ္းႏွင့္ တကြ တင္ျပ၍ သမုိင္းမွန္ကို ျပင္ေစလိုေသာ္လည္း တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားက အာဏာရသူမ်ား သတ္မွတ္ထား၍ မျပင္ႏုိင္ပါဟု အမွန္ကို မ်က္စိျဖင့္ တပ္အပ္ျမင္ေနေသာ္လည္း မေျပာင္းဝံ့ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသျဖင့္ အထူးစိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါသည္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ၾကာခဲ့ၿပီး အခုမွ ဘာလုိ႔လာေျပာေနတာလဲ ဆိုၾကသည္။ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ၾကာၾကာ၊ အႏွစ္ ၁၀၀ ေက်ာ္ၾကာၾကာ သမိုင္းမွန္ကို သိေသာေန႔တြင္ ျပင္ရဲေသာသတၱိ မရွိၾကေတာ့ဘူး လားဟု ေမးလိုက္ခ်င္သည္။ လက္ရွိအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား သတ္မွတ္ေသာေန႔ကိုသာ လက္ခံမည္ ဆိုသူမ်ား အျပဳအမူသည္ အနဖေရးေနေသာ သမိုင္းအမွားကိုလည္း လက္ခံၾကမည္လားဟု ေမးလိုက္ခ်င္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဗမာလူမ်ဳိးမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားကို ေၾကာက္ျပသည္မွာ အမွန္ကို ဆန္႔က်င္၍ အမွားကို အသိအမွတ္ျပဳရဲသည့္ သတၱိရွိၾကပါသည္ဟု ခ်ီးမြမ္းရမလို ျဖစ္ေန ပါသည္။ နအဖတပ္မ်ားသည္ မွားမွားမွန္မွန္ အထက္ၫြန္ၾကားခ်က္အတိုင္းလုပ္ၾကသည္။ ABSDF သမုိင္းသည္ ေခါင္းေဆာင္မွားလွ်င္ မွားေၾကာင္းေျပာရဲသည့္ တပ္တြင္းဒီမိုကေရစီကို အျပည့္က်င့္သုံးခြင့္ရွိသည္၊ အေရးယူ၍မရ၊ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ခ်ေပးထားသည့္ လမ္းစဥ္ ျဖစ္သည္။ ABSDF အေျခခံဥပေဒထဲတြင္ ပါဝင္သည္။ ကြ်န္ေတာ့ေနာက္ တက္လာေသာ ကိုမိုးသီး၊ ကိုႏိုင္ေအာင္၊ ကိုသံခဲ ၎တို႔အားလုံး ABSDF ဖြဲ႕စည္းစဥ္က ညီလာခံသုိ႔ တက္ ေရာက္သူမ်ား မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အမွန္တရားကို ၎တို႔ ကိုယ္တိုင္မသိ၊ မသိ၍ ၎တို႔ မတက္ေရာက္ေသာ ညီလာခံရက္ႏွင့္ ABSDF ဖြဲ႕စည္းသည့္ရက္ကို ေရာေထြးသြားျခင္းလဲ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ လက္ရွိတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ကိုသဲခံအေနႏွင့္ မွားေနပါသည္ ဟု ထိုအခ်ိန္က အဓိကေခါင္းေဆာင္ခဲ့သူ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က ေထာက္ျပေနသည္ကို သတၱိရွိရွိျပင္လိုက္လွ်င္ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ သိကၡာပိုရွွိလာမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္စီးသည့္ျမင္း အထီးမွန္း အမမွန္းမသိအျဖစ္က ပို၍ရွက္ဖို႔ေကာင္းပါသည္။
တခ်ဳိ႕ကလည္း ABSDF ညီလာခံကို ႏိုဝင္ဘာလ (၁) ကရက္ေန႔မွ စလုပ္တာျဖစ္လို႔ ႏိုင္ဝင္ဘာလ (၁) ရက္ေန႔ကို သတ္မွတ္တာျဖစ္တယ္၊ ABSDF ေ႐ြးခ်ယ္ဖြဲ႕စည္းမႈကို (၅) ရက္ ေန႔မွာ လုပ္ခဲ့ေပမဲ့ (၁) ရက္ေန႔ကိုဘဲယူတယ္ဟု ဇြတ္အတင္း အေၾကာင္းျပသူမ်ားလဲ ရွိသည္။
ႏိုဝင္ဘာလ (၁) ရက္ေန႔သည္ နယ္စပ္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာၾကေသာ ၈၈ ေက်ာင္းသား ျပည္သူမ်ားညီလာခံျဖစ္သည္ ABSDF ညီလာခံမဟုတ္၊ ABSDF နံမည္ကိုလည္း မၾကားဖူး ေသးပါ၊ ထိုေၾကာင့္ နယ္စပ္ေရာက္ ေက်ာင္းသားညီလာခံဟု ေခၚလွ်င္မမွားပါ။
ေ႐ြးေကာက္ပြဲကာလတြင္ အာလုံးညီၫြတ္စြာ ဆန္႔က်င္ၾကဘုိ႔ရွိသျဖင့္ ABSDF သမိုင္း မွန္ကို ေ႐ြးေကာက္ပြဲလြန္ကာလတြင္ ဆက္လက္ေရးသားသြားမည္ျဖစ္သည္။ အာဏာရွင္ကို တိုက္ဖ်က္မည္လား၊ အာဏာရွင္ကေလးမ်ားျဖစ္ရန္ ရာသက္ပန္ေနရာယူ၍ သြားၾကေတာ့ မည္လား စဥ္းစားၾကေစခ်င္သည္။
ထြန္းေအာင္ေက်ာ္
၂၉၊ ၁၀၊ ၂၀၁၀။
0 comments:
Post a Comment